لاتکس مصنوعی + (تفاوت لاتکس طبیعی و مصنوعی)


لاتکس مصنوعی ، جایگزینی برای لاتکس طبیعی است و در بسیاری از از تولیدات و محصولات کاربرد دارد. این ماده از پلیمر های سینتتیک تهیه می شود و معمولاً از پلیمر هایی مانند نئوپرن یا استیرن بوتادین تشکیل شده است. لاتکس مصنوعی از نظر خواص فیزیکی مانند انعطاف پذیری ، کشش و مقاومت در برابر آب و حرارت مشابه لاتکس طبیعی است ، اما از نظر ساختاری و شکل ظاهری ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. این نوع لاتکس در صنایع مختلفی از جمله صنعت پوشاک ، صنعت خودرو سازی ، صنایع پزشکی و صنعت ساختمان به کار می رود.

جهت خرید لاتکس طبیعی و استعلام قیمت در سال 1402 با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق اینستاگرام keihan_farazan@ با ما در ارتباط باشید.

[lwptoc]

لاتکس مصنوعی چیست؟

لاتکس مصنوعی به عنوان یک جایگزین برای لاتکس طبیعی تولید شده و در بسیاری از کاربرد ها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل داشتن ویژگی هایی نظیر انعطاف پذیری ، دوام ، مقاومت در برابر پوسیدگی ، ضد آلرژی بودن و قابلیت استفاده در دما های مختلف بعضی از تولیدی ها و صاحبان مشاغل تصمیم به استفاده از این ماده در محصولات خود را دارند. همچنین ، از دیگر ویژگی های این ماده به صورت غیر قابل حل در آب بودن آن است که منجر به پوشش دادن بهتر دستان می شود و احتیاج کمتری به استفاده از پودر دارد.

لاتکس سینتیک از نیتریل بوتادین اصطکاکی ساخته می شود که در نتیجه می تواند مقاومت بسیاری در برابر نفوذ مواد شیمیایی و روغن ها داشته باشد. این خاصیت ها باعث می شود لاتکس مصنوعی به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد ، از جمله صنایع پزشکی ، خودرو سازی ، صنایع الکترونیکی و …

لاتکس مصنوعی

تفاوت لاتکس طبیعی و مصنوعی

لاتکس طبیعی و لاتکس مصنوعی (یا سینتتیک) دو نوع مختلف از لاتکس هستند که در صنعت و محصولات مختلف استفاده می شوند. این دو نوع لاتکس در ترکیب شیمیایی ، خواص و منشاء تفاوت دارند.

لاتکس طبیعی از درخت کاوچو استخراج می شود. این درخت در مناطق گرمسیری مانند کشور های تایلند ، مالزی و اندونزی رشد می کند. لاتکس طبیعی دارای خواص استثنایی از جمله ارتجاع خوب ، انعطاف پذیری ، مقاومت در برابر سایش و اشعه UV بوده و بسیار راحت قابلیت کشیده شدن دارد. از طرفی ، بازار لاتکس طبیعی رو به رشد است و استفاده از آن در صنعت لاستیک ، لوازم پزشکی ، صنایع پوشاک و صنعتی و بسیاری از محصولات دیگر افزایش یافته است.

[irp posts=”1355″ name=”لاتکس طبیعی + خرید و قیمت لاتکس طبیعی 1402″]

لاتکس مصنوعی به صورت مصنوعی تولید می‌ شود و از ترکیبات شیمیایی مختلفی مانند پلی استایرن استخراج می شود. این نوع لاتکس نیز مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و برای تولید لوازم پزشکی ، لاستیک های صنعتی ، اسفنج ها ، صنعت پوشاک و موارد دیگر استفاده می شود. از مزایای لاتکس مصنوعی می‌توان به قابلیت تنظیم و کنترل خواص مکانیکی ، قیمت مناسب تر و عمر مفید طولانی تر اشاره کرد.

در مجموع ، لاتکس طبیعی و لاتکس مصنوعی هر کدام مزایا و محاسن خود را دارند و هر کدام برای انجام یک کار کاربرد دارند اما پیشنهاد می شود که تا جایی که ممکن است از لاستیک طبیعی استفاده شود. اگرچه لاستیک طبیعی هم یک منبع تجدید پذیر و هم یک ماده بسیار متنوع است ، برخی نیاز ها وجود دارد که نمی تواند پاسخگو باشد.

کاربردهای لاتکس مصنوعی

لاتکس مصنوعی با لاتکس طبیعی از جهات مختلفی متفاوت است. این نسخه مصنوعی به صورت طبیعی وجود ندارد و تمام مواد آن به صورت صنعتی تولید می شوند. اگرچه برخی از ویژگی های تعیین کننده لاتکس طبیعی در لاتکس مصنوعی نیز وجود دارد ، اما ماده اصلی لاتکس غیر طبیعی همچنان پلیمر هایی است که از محصولات جانبی نفت به دست می آیند.

استفاده از لاتکس مصنوعی در صنایع مختلف بسیار رایج است ، به ویژه در صنعت خودرو از جمله کاربرد های آن می توان به تولید تایر ، پروفیل در و پنجره ، حلقه های O و واشر ، شیلنگ ، تسمه ، مات ، کف و … اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هدف صنعت لاتکس مصنوعی جزئی از یک تلاش جهانی برای بهبود فرآیند تولید لاتکس در کل است تا محصولی پایدارتر ارائه شود. نیرو های پلیمری که در تولید لاستیک مصنوعی به کار می روند ، اساساً از محصولات جانبی نفت سنتز شده اند.

با این حال ، در مورد لاتکس طبیعی و لاتکس مصنوعی بیشتر باید بدانید که هرکدام ویژگی ها و مزایا و معایب خود را دارند و به نیاز های خاصی پاسخ می دهند.

جهت خرید دستکش پزشکی و خرید ست سرم ، دستکش لاتکس با شماره 09120052809 تماس بگیرید

از طریق اینستاگرام keihan_farazan@ با ما در ارتباط باشید.

مزایا و محدودیت های لاتکس مصنوعی

لاتکس به عنوان یک ماده بسیار پر کاربرد در صنعت و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده دارای مزایای بسیاری است ، از جمله تنوع ، عملکرد برتر در همه جنبه ها ، الاستیسیته بالا ، عایق بودن ، هوا بند بودن ، مقاومت در برابر روغن ، مقاومت در برابر دمای بالا یا پایین و …

دو نوع لاتکس طبیعی و مصنوعی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اما با توجه به کارایی و هزینه ، استفاده از لاستیک مصنوعی بهتر است. این نوع لاتکس با توجه به خصوصیات فوق ، برای کاربرد های مختلف در صنعت و ساختمان‌ ها مناسب است.

[irp posts=”1742″ name=”خرید ست سرم + قیمت ست سرم 1402″]

چالش ها و فرصت های آینده در لاتکس

تولید لاتکس طبیعی نتوانسته است تقاضای رو به رشد لاستیک را برآورده کند ، از این رو دو سوم لاتکس جهان امروزه مصنوعی است. با این حال ، پیشرفت هایی مانند اختراع لاتکس طبیعی اپوکسید شده که با عملیات شیمیایی لاتکس طبیعی تولید می شود ، ممکن است این روند را معکوس کند. صنعت لاستیک مصنوعی همچنین در حال بهبود کارآمدی ، کاهش هزینه و کاهش آلودگی فرآیند ها و همچنین توسعه افزودنی ها، ترکیبات و کاربرد های جدید است.

[irp posts=”1636″ name=”دستکش پزشکی + خرید دستکش پزشکی (قیمت 1402)”]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *