دستکش پزشکی (قیمت 1402)



همیشه یکی از دغدغه های مراکز درمانی و کلینیک ها خرید دستکش پزشکی ( خرید دستکش جراحی ) بوده است.دستکش های پزشکی علاوه بر استفاده خود پزشکان ، در بین پرستاران و تمامی کادر بیمارستان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.اکثر دستکش های پزشکی از پلیمرهای مختلفی از جمله لاتکس طبیعی ، لاستیک نیتریل ، پلی وینیل کلراید و نئوپرن ساخته می شوند.

اما برای خرید دستکش پزشکی باید به چه فاکتور هایی توجه کنیم؟ در ادامه مطلب قصد داریم تا در مورد خرید دستکش پزشکی اطلاعات جامعی به شما عزیزان بدهیم.

جهت استعلام قیمت و خرید دستکش پزشکی با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق اینستاگرام keihan_farazan@ با ما در ارتباط باشید.

خرید دستکش پزشکی

[lwptoc]

دستکش پزشکی

به طور کلی دستکش پزشکی (medical gloveso) برای جلوگیری از انتقال آلودگی و عفونت های ناشی از بیماران و محیط استفاده می شود. FDA یا همان سازمان بهداشت جهانی همیشه توجه خاصی به ساخت و تولید دستکش های پزشکی دارد و این محصولات را از نظر مقاومت در برابر پارگی و سازگاری زیست محیطی زیر ذره بین قرار می دهد.

راهنمای خرید دستکش پزشکی

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید ، جنس دستکش پزشکی است. باید دستکش پزشکی شما با مواد با کیفیت تولید شده باشد. در هنگام خرید دستکش حتما به داشتن استاندارد های کیفی بالا و تائیدیه های لازم از سازمان های مربوطه توجه داشته باشید. همچنین ، اندازه دستکش پزشکی بسیار مهم است به نحوی که باید دزست و دقیق بر روی دست قرار بگیرد و در عین حال راحتی لازم را داشته باشد.

یکی از عوامل بسیار مهم در هنگام خرید قیمت مناسب دستکش پزشکی است. البته توجه داشته باشید که قیمت مناسب را فدای کیفیت خوب نکنید. چرا که دستکش پزشکی یکی از ابزار های مهم در بیمارستان ها محسوب می شود. آخرین نکته کیفیت دستکش پزشکی است ، یک دستکش پزشکی با کیفیت دارای مقاومت و انعطاف پذیری بالایی است و در برابر سایش و شکستگی مقاوم است.

انواع دستکش پزشکی

دستکش های پزشکی در انواع و مدل های مختلف و متنوعی ساخته شده اند اما مهم ترین وجه تفاوتی که دارند ، جنس مواد سازنده آن ها است. در واقع جنس دستکش و ویژگی ها و همچنین میزان مقاومتی که دارند تعیین می کند که کدام دستکش برای چه کارهایی مناسب تر است.

دستکس لاتکس

قبل از به وجود آمدن ویروس کرونا فقط گروه خاصی از مردم خصوصا پزشکان و پرستاران از دستکش های بهداشتی استفاده می کردند اما امروزه عموم مردم بیش از پیش دستکش های مختلف را برای مقابله با ویروس ها استفاده می کنند.یکی از بهترین نوع دستکش ها برای رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری از طریق تماس دست به سطوح آلوده ، دستکش های لاتکس می باشد.

دستکش لاتکس از دستان شما هنگام استفاده از مواد شیمیایی محافظت می کند. از مهم ترین ویژگی دستکش لاتکس میتوان به انعطاف پذیری بالا ، راحتی ،  مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، امکان استفاده طولانی مدت و … اشاره کرد.

[irp posts=”1355″ name=”لاتکس طبیعی + خرید و قیمت لاتکس طبیعی 1402″]

دستکش نیتریل

دستکش نیتریل برای استفاده در محیط‌های آزمایشگاهی ، شیمیایی و آشپزخانه‌ها گزینه بسیار مناسبی است. دستکش نیتریل یکی از با دوام ترین نوع دستکش یکبار مصرف است.

دستکش وینیل

در حوزه پزشکی ، صنایع غذایی ، صنایع شیمیایی و حتی در رنگ آمیزی از دستکش های وینیل استفاده می شود. این دستکش ها در برابر مواد روغنی ، اسید و سایر مایعات از دست ها محافظت می کنند و در جلوگیری از انتقال آلودگی ها به خوبی عمل می کنند.

جهت استعلام قیمت و خرید دستکش پزشکی با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق اینستاگرام keihan_farazan@ با ما در ارتباط باشید.

دستکش پزشکی پودری

دستکش های پودری به خاطر خواص و ویژگی های منحصر به فردی که دارند یکی از دستکش های پرمصرف در حوزه پزشکی می باشند. این دستکش ها از پودر لاتکس طبیعی یا مصنوعی تولید می شوند و معمولا شیری رنگ هستند و در دو مدل پودری و بدون پودر تولید می شوند.

دستکش پزشکی بدون پودر

دستکش پزشکی بدون پودر دسته دستکش های یکبار مصرفی هستند که برای معاینات پزشکی و دندانپزشکی و انواع عمل های جراحی استفاده می شوند. این دستکش ها به دلیل استریل بودن از انتقال آلودگی بین بیمار و پزشک از طریق تماس ، جلوگیری می کنند.

دستکش پزشکی کم پودر

این مدل از دستکش ها به دلیل استفاده از مواد طبیعی برای تولید ، در صنایع پزشکی بسیار کاربردی هستند.اما مهمترین مشکلی که این دستکش ها ممکن است به وجود بیاورند، بروز حساسیت های مختلف است. در صورتی که به دستکش های لاتکس حساسیت نداشته باشید، این دستکش های کم پودر می توانند بسیار مفید واقع شوند.

  • دستکش پزشکی کم پودر نیتریل

افرادی که بعد از پوشیدن دستکش های لاتکس دچار حساسیت می شوند، می توانند از دستکش های کم پودر نیتریل استفاده کنند. این دستکش ها از پلاستیک های ترکیبی تولید شده اند و مقاومت بسیار بالایی در برابر پارگی دارند. برای اطمینان از کیفیت دستکش های نیتریل، قبل از عرضه به بیمارستان ها، توسط سازمان غذا و دارو، تست های مختلفی بر روی این دستکش ها صورت می گیرد.

[irp posts=”1355″ name=”لاتکس طبیعی + خرید و قیمت لاتکس طبیعی 1402″]

 

  • دستکش پزشکی کم پودر ونیل

از دستکش های ونیل برای محیط هایی که به حفاظت کمتری نیاز دارند، مانند محیط های غذایی، کارگاه ها و … استفاده می شود. این دستکش ها در برابر دستکش های جراحی دیگر دارای مقاومت و کیفیت کمتری بوده اما قیمت پایین تری دارند.

جهت استعلام قیمت و خرید دستکش پزشکی با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق اینستاگرام keihan_farazan@ با ما در ارتباط باشید.

ویژگی های دستکش پزشکی

  • تهیه شده از بهترین لاتکس طبیعی
  • کیفیت و دوام بالا
  • دارای پوشش راحت ( Easy Donning )
  • استفاده از حداقل مواد شیمیایی و استفاده از مرغوب ترین مواد
  • دارای کشسانی بالا
  • مناسب برای معاینات زنان،اورژانس و …
  • راحتی انگشتان دست به دلیل کیفیت بالا

مزایای استفاده از دستکش پزشکی

استفاده از دستکش پزشکی بسیار مهم است و از مواردی است که خطر آلودگی و انتقال بیماری ها را کاهش می دهد. این دستکش ها به حفاظت دست‌ها در برابر مواد شیمیایی و آلودگی نیز کمک می کنند. از آنجایی که انواع عفونت ها در مراکز درمانی وجود دارد. استفاده از دستکش پزشکی به جلوگیری از عفونت های خطرناک به بدن کمک می کند.

روش‌ های استفاده از دستکش پزشکی

هنگامی که می خواهید از دستکش پزشکی استفاده کنید باید دست هایتان را به صورت کامل شست و شو دهید. قبل از استفاده از دستکش باید دست ها را به صورت کامل خشک شود. توجه داشته باشید که دستکش کاملا اندازه دست شما باشد و به طور صحیح بر روی دست قرار بگیرد و راحتی لازم را داشته باشد. در نهایت ، بعد از انجام کار های مورد نیاز ، دستکش را با احتیاط از دست بردارید و در سطل آشغال درب دار بیندازید.

دستکش لاتکس

نحوه دور انداختن دستکش پزشکی

انجام کار سختی نیازی نیست ، فقط توجه داشته باشید که باید با احتیاط اقدام کنید و دستکش را بیرون بیاورید و آن را درون سطل زباله درب دار بیاندازید.

دستکش پزشکی برای مراقبت از پوست

استفاده از دستکش پزشکی می‌تواند به پوست دست کمک کند تا از عوامل آلودگی و مواد شیمیایی در محیط پزشکی محافظت شود. یکی از بهترین دستکش های مناسب برای مراقبت از پوست دست ، دستکش‌ های لاتکس بدون پودر است. از ویژگی های این دستکش ها می توان به نرم و انعطاف‌پذیر بودن آن ها اشاره کرد. اگر دستان شما به لاتکس حساسیت دارند می توانید از دستکش‌ های نیتریلی نیز برای این افراد استفاده کرد.

یکی از عواملی که بسیار مهم است و برای حفاظت از دست ها باید در نظر بگیریم ، تعویض دستکش‌ ها را به‌صورت منظم است و در صورت برخورد با مواد شیمیایی یا مواد آلوده ، باید به‌ سرعت دستکش‌ ها را تعویض کرد. شستشوی دست‌ها با آب و صابون بعد از استفاده از دستکش نیز بسیار مهم است. باید دست‌ ها را به‌طور دقیق بشویید تا از خشک شدن پوست دست جلوگیری کنید. همچنین ، قبل از استفاده از دستکش ، مطمئن شوید که دستانتان خشک است تا احتمال رطوبت و حساسیت پایین باشد.

اگر برای مدت طولانی از دستکش استفاده می‌کنید، بهتر است دستکش‌ها را در طی فعالیت‌های پزشکی تغییر دهید و دستانتان را نیز استراحت دهید تا از تعریق بیش از حد جلوگیری شود. استفاده از مرطوب‌کننده مناسب برای پوست دست نیز می‌تواند به حفظ آن کمک کند.

استفاده از دستکش دو لایه

گاهی افراد استفاده از دستکش دو لایه را با پوشیدن دو دستکش روی هم اشتباه می گیرند.دستکش های ضخیم یا به اصطلاح دستکش دو لایه برای استفاده در جراحی هایی که احتیاج به یک دستکش پزشکی ضخیم دارند مانند جراحی ارتوپدی استفاده می شود همچنین از این دستکش در جراحی های زایمان، ترمیمی و تروما نیز استفاده می شود.

اما گاهی اوقات جراحان هنگام درمان روی افرادی که بیماری هایی مانند HIV و هپاتیت دارند و همچنین برای محافظت بهتر از بیماران در برابر عفونت هایی که احتمالا توسط جراح منتقل می شود ، دو لایه دستکش می پوشند.هر چند هنوز این موضوع اثبات نشده است که استفاده از دو لایه دستکش محافظت بهتری در برابر عفونت های منتقل شده توسط جراح دارد یا خیر.

توجه : می توان زیر دستکش ضخیم، دستکش نخی پوشید تا میزان عرق تولید شده هنگام استفاده طولانی مدت کاهش یابد.

سایزبندی دستکش پزشکی

به طور کلی ، دستکش پزشکی در اندازه های x large / large / medium / small تولید می شوند البته اندازه دستکش جراحی معمولاً دقیق تر از دستکش معاینه است زیرا برای مدت زمان طولانی تری پوشیده می شوند.

به طور میانگین دامنه سایزها ۵ تا ۹ اینچ را شامل می شود و فاصله بین دو سایز متوالی ۰/۵ اینچ است. برخی از برندها سایز ۵ را تولید می‌کنند که مختص جراحان و درمانگران خانم است.یک تحقیق بر روی جراحان نشان می‌دهد که پر استفاده‌ترین سایز دستکش جراحی برای آقایان به ترتیب سایز ۷ و ۶/۵ بوده و برای خانم‌ها به ترتیب سایز ۶ و ۵/۵ می‌باشد.

دستکش پزشکی

قیمت دستکش پزشکی

قیمت دستکش پزشکی بدون پودر گران تر از سایر دستکش ها است زیرا برای جدا کردن پوشش پودری، فرآیندی اضافی صورت می گیرد. همچنین نوسانات قیمت ارز نیز می تواند روی قیمت دستکش پزشکی موثر باشد زیرا مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این دستکش ها وارداتی است و تغییرات قیمت ارز بر روی قیمت نهایی دستکش پزشکی تاثیر خواهد داشت. از طرفی دیگر برندها و تولید کنندگان مختلفی اقدام به تولید دستکش جراحی کرده اند که هر یک از آن ها به دلیل استفاده از موادی با کیفیت متفاوت ، می توانند آن را با قیمت مختلفی وارد بازار نمایند.

جهت خرید و استعلام قیمت دستکش پزشکی با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق اینستاگرام keihan_farazan@ با ما در ارتباط باشید.

حساسیت به دستکش پزشکی

بدن برخی افراد به دستکش های پزشکی واکنش نشان می دهد که این واکنش ها طبیعی بوده و به علت ناسازگاری جنس این دستکش ها با بدن افراد می باشد. معمولا واکنش های بدن به شکل راش پوستی ،خارش ، کهیر و قرمزی نمایان می شود.شاید جالب باشد که بدانید افرادی که به موز ، کیوی و آووکادو حساسیت دارند معمولا بدنشان به دستکش های پزشکی هم واکنش نشان می دهد.

توجه : برخی از افراد به لاتکس طبیعی که در برخی از دستکش های پزشکی استفاده می شود حساسیت دارند. از این رو FDA از تولیدکنندگان دستکش درخواست کرده تا روی بسته بندی برچسب زده شود و ترکیبات مورد استفاده برای ساخت دستکش را مشخص کنند. اگر پزشک یا بیمار به لاتکس طبیعی حساسیت داشته باشند ، باید از دستکش تهیه شده با مواد مصنوعی دیگر (مانند پلی وینیل کلراید PVC) ، نیتریل یا پلی اورتان را استفاده کنند.

نکاتی در رابطه با استفاده از دستکش پزشکی

  • بهتر است دست ها را قبل از استفاده از دستکش پزشکی بشویید.
  • اطمینان حاصل کنید که دستکش ها هیچگونه زدگی و پارگی نداشته باشند تا آلودگی انتقال پیدا نکند.
  • توجه داشته باشید که اشیا نوک تیز می توانند دستکش های پزشکی را سوراخ کنند.
  • دستکش ها را در صورت پاره شدن و سوراخ شدن، تعویض کنید.
  • پس از برداشتن دستکش دستان خود را کاملاً با آب و صابون بشویید یا با الکل ضدعفونی کنید.
  • هرگز دستکش پزشکی را نشوئید و ضدعفونی نکنید و با سایر افراد به اشتراک نگذارید.

44 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *