چسب لاتکس


چسب لاتکس یک نوع چسب مایع مبتنی بر آب است که از لاتکس طبیعی تهیه می شود و به دلیل خصوصیاتی که دارد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.چسب لاتکس دارای چسبندگی و دوام بسیار بالایی می باشد و از آن بر روی بسترهای مختلفی همچون چوب، پارچه، کاغذ دیواری و… استفاده می شود.

در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های چسب لاتکس و کاربردهای آن در صنایع مختلف توضیح خواهیم داد.

جهت استعلام قیمت و خرید لاتکس طبیعی با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق  کانال آپارات کیهان فرازان بهداشت با ما در ارتباط باشید

[lwptoc]

ویژگی های چسب لاتکس

لاتکس طبیعی ماده ای است سفید رنگ که از شیره درخت کائوچو ساخته می شود.کاربرد لاتکس بسیار گسترده بوده و از آن در ساخت وسایل بسیار زیادی در جهان همچون دستکش پزشکی، لاستیک خودرو، اقلام جراحی، بادکنک ها و… استفاده می شود.

چسب لاتکس نیز از لاتکس طبیعی تولید می شود و به علت خصوصیات و ویژگی هایی که دارد در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.

برخی از ویژگی های چسب لاتکس عبارتند از :

  • انعطاف پذیر بودن

لاتکس طبیعی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.بنابراین چسب لاتکس نیز بسیار منعطف می باشد و برای اتصال سطوح مختلف و متفاوتی به کار می رود.ویژگی منعطف بودن در این چسب ها باعث می شود در برابر تغییرات حرارتی، حرکتی و… مقاومت و استحکام بالایی پیدا کند.

  • چسبندگی عالی

چسب لاتکس دارای چسبندگی و دوام بالایی بوده که می تواند در اتصال سطوح مختلف کاربرد زیادی داشته باشد.این خاصیت باعث ماندگاری بالای این چسب می شود.

  • مقاومت در برابر رطوبت

چسب لاتکس مقاومت زیادی در برابر آب و رطوبت دارد.این ویژگی باعث می شود از این چسب در صنایعی مانند بسته بندی که ممکن است با آب تماس داشته باشد، استفاده شود.

[irp posts=”1989″ name=”دستکش لاتکس + قیمت دستکش لاتکس 1402″]

چسب بتن لاتکس

چسب بتن لاتکس از انواع چسب هایی است که برای اتصال اجزای بتنی و مواد ساختمانی به کار می رود.با افزودن لاتکس به ترکیبات این چسب، انعطاف پذیری و چسبندگی بالایی حاصل می شود.چسب لاتکس دارای انعطاف پذیری بالایی است که باعث می شود نسبت به تغییرات دمایی مقاومت زیادی داشته باشد.

از ویژگی های دیگر چسب بتن لاتکس، مقاومت آن در برابر حرارت و همچنین رطوبت است.همین ویژگی باعث می شود بتوان از چسب بتن لاتکس در شرایط خاص ساختمانی و محیط های خارجی استفاده نمود.

چسب لاتکس

چسب لاتکس در صنایع چاپ و بسته بندی

چسب لاتکس در صنایع چاپ و بسته بندی کاربرد گسترده ای دارد.این چسب به عنوان یک چسب چند منظوره برای اتصال در بسته بندی محصولات متنوع استفاده می شود.در تولید جعبه ها و کارتن های کاغذی برای اتصال و چسباندن لایه ها و اجزای مختلف به یکدیگر کاربرد دارد و به دلیل ماندگاری بالا بسیار پر طرفدار می باشد.

چسب لاتکس در صنعت چاپ و تولید مواد چاپی به کار می رود و به دلیل خواص و ویژگی هایی که دارد معمولا بدون ایجاد لکه های غیر مطلوب در تولید مواد چاپی مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت استعلام قیمت و خرید محصولات ضدعفونی کننده در مشهد با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق  کانال آپارات کیهان فرازان بهداشت با ما در ارتباط باشید

چسب لاتکس در صنعت چرم

چسب لاتکس در صنعت چرم نیز استفاده گسترده ای دارد.زیرا با توجه به انعطاف پذیری بالا، چسبندگی قوی و مقاومتی که در برابر شرایط مختلف محیطی دارد، می تواند بر روی سطوح چرمی مختلف همچون، کیف و کفش چرم، کمربند، لباس چرمی و… برای اتصال بخش های مختلف به یکدیگر به کار رود.

چسب لاتکس

چسب لاتکس در صنعت خودروسازی

از چسب لاتکس برای اتصال اجزای داخلی خودرو مانند صندلی ها، داشبورد، سقف، کف، درب ها و…استفاده می شود.همچنین برای اتصال قطعات پلاستیکی با سایر قطعات خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.این چسب در برابر ارتعاشات، لغزش ها و شرایط محیطی مقاوم بوده و همین ویژگی استفاده از این چسب را در اجزای خودرو تسهیل می کند.

چسب لاتکس

چسب لاتکس در صنایع الکترونیکی

چسب لاتکس یک عایق الکتریکی است و در مواردی که نیاز است از تماس پیدا کردن اجزاء الکترونیک با سطوح مختلف جلوگیری شود، استفاده فراوانی می شود.برخی از چسب های لاتکس در برابر انواع ارتعاشات بسیار مقاوم هستند که این ویژگی در شرایط محیطی ناپایدار اهمیت ویژه ای دارد.

از کاربردهای چسب لاتکس در صنایع الکترونیکی می توان به اتصال قطعات مدار چاپی، اتصال و ایزولاسیون سیم و کابل، ترمیم و عایق سازی قطعات الکترونیکی، اتصال حسگرها، باطری ها و… اشاره نمود.

چسب لاتکس

چسب لاتکس در ساخت مبلمان

از چسب لاتکس در انواع فرآیندها و کاربردهای صنعت مبلمان استفاده می شود.چرا که این چسب در اتصال قطعات چوبی مبلمان، اتصال قسمت های چرمی و پارچه ای، اتصال قطعات فلزی و همچنین تولید صندلی و نیمکت و تعمیرات مبلمان کاربرد گسترده ای دارد.

چسب لاتکس

جهت استعلام قیمت و خرید لاتکس طبیعی با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق  کانال آپارات کیهان فرازان بهداشت با ما در ارتباط باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *