دستکش لاتکس + قیمت دستکش لاتکس 1402


امروزه از فعالیت های ساده خانگی گرفته تا اتاق های عمل و جراحی که جان و سلامت بیمار مطرح است از دستکش لاتکس استفاده می شود؛ دستکش ها از جنس های متفاوتی ساخته می شوند، اما کدام نوع از این دستکش ها برای محیط های بیمارستانی، زیبایی، کار های صنعتی و… مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دستکش لاتکس از لحاظ کیفیت و هزینه یک گزینه عالی محسوب می شود و در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ماده اولیه تولید دستکش لاتکس همانطور که از نامش پیدا است لاتکس طبیعی است. لاتکس طبیعی به عنوان یک ماده انعطاف پذیر، و پر کاربرد مخصوصا در صنعت پزشکی محسوب می شود، همچنین از این ماده در تولید دیگر تجهیزات پزشکی مثل بالون، لوله و… استفاده می شود.

دستکش لاتکس

جهت خرید  دستکش پزشکی ، ست سرم  با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق اینستاگرام keihan_farazan@ با ما در ارتباط باشید.

[lwptoc]

دستکش لاتکس

دستکش لاتکس یکی از دستکش های مقاوم در برابر پارگی و سوراخ شدن است، همچنین دستکش لاتکس به دلیل بافت استحکاکی و چسبنده ای که دارد در انجام فعالیت های متفاوت مانند جراحی یا کارهای صنعتی و تعمیرات احساس راحتی و دقت برای پزشک یا شخص کارگر ایجاد می کند.

از آنجایی که عمده دستکش های پزشکی یکبار مصرف بوده تا بهداشت بیماران رعایت شود ، روزانه زباله های زیادی از دستکش های پزشکی بوجود می آید که می توانند به طبیعت آسیب وارد کنند! اما دستکش پزشکی که از لاتکس طبیعی ساخته می شود با طبیعت نیز سازگار است و پسماند های دستکش پزشکی هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نخواهند کرد.

[irp posts=”1636″ name=”دستکش پزشکی + خرید دستکش پزشکی (قیمت 1402)”]

مزایای دستکش لاتکس

  • تجزیه پذیر بودن
  • راحتی و دقت در فعالیت ها
  • افزایش حساسیت لمسی
  • انعطاف پذیری و مقاومت بالا
  • جلوگیری از برخورد آلودگی ها با پوست
  • گزینه ای مناسب برای استفاده در صنعت های مختلف

معایب دستکش لاتکس

  • به همراه داشتن حساسیت و آلرژی در برخی افراد
  • تشخیص دشوار نسبت به سالم بودن و سوراخ نشدن

قیمت دستکش لاتکس

قیمت دستکش لاتکس نسبت به انواع آن و مدل های مورد استفاده در صنعت های مختلف متفاوت است به همین دلیل رنج قیمتی دقیقی نمی توان اعلام کرد. اما با توجه به رایج بودن مدل های دستکش پزشکی در این مقاله به بررسی دستکش های پزشکی پودردار، بدون پودر و دستکش های جراحی پرداخته ایم که مخاطبین عزیز پزشکان، دارو سازها و… می توانند از استعلام و قیمت محصولات مورد نظر خودشان آگاهی کامل کسب کنند.

جهت خریددستکش پزشکی ، ست سرم  با شماره 09120052809 تماس بگیرید.

از طریق اینستاگرام keihan_farazan@ با ما در ارتباط باشید.

انواع دستکش لاتکس

اما دستکش هایی که در حوزه خدمات پزشکی از قبیل درمانی یا زیبایی استفاده می شوند، ماده اولیه و درصد چشم گیر تولیدشان از لاتکس طبیعی است. برای فعالیت های پزشکی دستکش های لاتکس ظریف تر و از حساسیت بیشتری برخوردار هستند که به دو نوع رایج آن اشاره می کنیم :

  • دستکش نیتریل یکی از انواع دستکش های لاتکس طبیعی محسوب می شود که اغلب در اتاق های جراحی و به رنگ آبی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا از ضخامت کمتری برخوردار هستند، همچنین از این دستکش ها در قالب های ضخیم تر تولید و در صنعت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستکش وینیل از نازکترین دستکش لاتکس محسوب می شود که آلرژیک کمتری نیز بوجود می آورد به همین دلیل در مطب های عمومی، محیط های آزمایشگاهی که مصرف بالایی دارند انتخاب مناسبی به شمار می رود.

دستکش لاتکس پودردار و بدون پودر، دستکش لاتکس جراحی از دیگر انواع دستکش های لاتکس هستند که در ادامه مقاله نسبت به آن ها اطلاعات کسب می کنیم.

[irp posts=”1973″ name=”لاتکس مصنوعی + (تفاوت لاتکس طبیعی و مصنوعی)”]

دستکش لاتکس پودردار و بدون پودر

همانطور که گفته شد امروزه دستکش در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، که بسته به نوع فعالیت گاهاٌ تا ساعت ها باید از یک دستکش لاتکس طبیعی استفاده شود. اما چالشی بوجود می آید! در بین دستکش های پودری که از تعریق زیاد دست جلوگیری می کند و دستکش های لاتکس بدون پودر که الرژیک کمتری دربازه زمانی طولانی ایجاد می کند کدام نوع بهتر خواهد بود؟

دستکش لاتکس پودردار حاوی پودری سفید است که به عدم چسبندگی به پوست شخص و پوشیدن و درآوردن سریع دستکش کمک می کند، همانطور که گفته شد رطبوت دست را کاهش می دهد. پودر سفید که در این دستکش ها استفاده می شود نشاسته ذرت است، این پودر متاسفانه در استفاده بلند مدت باعث بوجود آمدن مشکلات پوستی و آلرژیک خواهد شد.

دستکش لاتکس بدون پودر معمولا به راحتی استفاده از دستکش های پودری نیستند که باعث شده به سختی به دست و از دست جدا شوند. اما افرادی که به دستکش های پودری حساسیت دارند از دستکش های بدون پودر استفاده می کنند، دستکش های بدون پودر در اتاق جراحی و برای پزشکان که در محیط های جدی تر مشغول به کار هستند گزینه مناسب تری محسوب می شوند.

دستکش لاتکس

دستکش لاتکس جراحی

دستکش جراحی که در فعالیت های پزشکی سنگین مثل عمل و جراحی مورد استفاده قرار می گیرد باید از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار باشند تا پزشک موقع استفاده از ابزارالات پزشکی راحت باشد، پس حساسیت و چسبندگی دستکش جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که در مقاله توضیح داده شد دستکش نیتریل در این نوع از فعالیت های پزشکی گزینه مناسبی است.

دستکش لاتکس ترکیبی

درواقع لاتکس ترکیی از تشکیل لاتکس طبیعی و لاتکس مصنوعی تولید می شود؛ که بخش عمده این فرآورده را لاتکس مصنوعی و مقداری را لاتکس طبیعی تشکیل می دهد.

دستکش لاتکس ترکیبی نیز به دلایل گفته شده در بین فعالیت های متفاوت استفاده می شوند اما به دلیل تشکیل شدن درصد زیادی از لاتکس مصنوعی این نوع دستکش ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. به همین منظوراستفاده از این محصول که از لاتکس طبیعی ساخته شده اند پیشنهاد می شود.

حساسیت نسبت به دستکش لاتکس

در شیره درخت کائوچو ( ماده اولیه لاتکس طبیعی ) نوعی پروتئین وجود دارد همچنین در مراحل تولید دستکش لاتکس از مقداری مواد شیمیایی استفاده می شود؛ وجود این پروتئین و مواد شیمیایی در لاتکس امکان بروز حساسیت های پوستی در برخی افراد تشدید می کند که به صورت خارش، التهاب یا قرمزی پوست نمایان می شود.

این مشکلات تنها مختص به دستکش لاتکس نشده و در محصولاتی که در تولیدشان از لاتکس طبیعی استفاده می شود و با پوست تماس داشته باشند امکان بروز این مشکلات نیز وجود دارد. استفاده از قرص، امپول و رعایت کردن شرایطی به کاهش بروز حساسیت پوستی کمک می کند؛ استفاده آنتی بیوتیک، آنتی هیستامین و برخی از مسکن ها، تزریق آدرنالین، اپی نفرین و پماد های کاهش دهنده التهاب کمک خوبی به پوست های حساس می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *